Dag 05, Vad är kärlek?

Kärlek för mig är inte bara i ett förhållande, utan det kan vara familjen & vänner.
Jag kommer nu skriva vad kärlek inom vännskapen är för mig :)
En mening som folk verkligen inte tar seriöst längre är: Jag älskar dig.
Inom "kompiskärleken" så kan man inte älska en person efter ngn vecka.
Jag tycker att när man verkligen kan älska en kompis ska man kunna dela allt! Lita på personen till 110% och veta att hon/han alltid kommer finnas där för dig när du behöver den som mest.
Visst man kanske lär känna en person på en vecka men inte så mycket så du kan säga att du älskar den!
Det är så jag tycker iaf.. vet inte om alla håller med mig men för att jag ska kunna säga att jag älskar en kompis måste jag verkligen känna hon/han och hon/han måste verkligen känna mig, på djupet. 
Och med en väldigt nära vän behöver man inte träffas varenda dag, varenda vecka för man vet att personen alltid finns där för en om man behöver den och när man träffas har man skit kul för man vet liksom vart man har den personen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0