angående mitt sår.

Jag hade fått en kommentar om varför jag har ett sår.
Det va så här att jag bromsade för hastigt på rullgrus så jag typ flög av moppen,
hamnade sen på magen och fick moppen över mina ben. Jag hade tyvär bara ballerinaskor på mig, uppvikta jeans och en kort jeans jacka som jag hade vikt upp ärmarna på. Så jag fick massa skrapsår på min mage, och ena armbåge plus ett ganska djupt sår på armbågen men det sydde dom inte så dom satte stripes på det ist. Sen va det ju foten då.. på hela fotryggen (ovanpå foten alltså) hade jag ett STORT skrapsår plus att det satt en rätt stor sten rakt in i min fot, som jag tog bort själv för jag va i sån chock. Men men åkte in till sjukhuset, på vägen in till stan i bilen så låg jag i baksätet och skrek, det gjorde så ont! medans mamma körde (ganska för fort) så satt mormor och försökte lugna ner mig. när hon inte pratade med mig så höll jag på att somna. det är inte så bra för jag slog i mitt huvud.. när vi kom till sjukhuset fick vi vänta en liten stund men sen kom det en sjuksköterska med en säng som jag fick lägga mig i o så körde dom mig till ett rum och satte på mig en nackkrage. efter ett tag när jag hade väntat så kom det in en sjuksköterska som skulle tvätta av såren. jag kan ju säga det såhär: det är inte särskilt skönt när man inte har ngn hud och det är helt öppet och dom häller på koksalt och sen tar en tandborste och gnuggar bort all smuts! det gjorde dom på armbågen. Sen började hon göra så på min fot men det gjorde för ont och jag hatar verkligen sprutor så dom testade en helt ny sak på mig, dom tog bedövning som dom brukar spruta in med sprutor och hällde i en annan flaska och sen sprutade dom det rakt in i hålet öppe på foten.. sen fick vi ju vänta ett tag innan dom kunde börja göra rent igen. sen satte dom igång. tror inte det var så kul för min mamma att sitta där ijämte mig, jag grät helt hysteriskt och sa att jag ville dö. asså jag kan verkligen inte förklara hur ont det gjorde! sen kom det in en läkare och skulle kolla på det. hon tog liksom ner sitt finger i mitt djupa sår och lyfta och kollade runt.. hon sa att det var senskidan som va trasig också men det var inget fel på mina senor aja sen så när dom skulle sy så va dom tvungna att ge mig tre bedövnings sprutor! sen sydde hon men hon kunde ju inte sy igen det för det fattades massa kött typ xd det fattades typ en enkrona av kött.. det låter så dumt men ja. sen fick jag träffa en ortoped och sen skulle det röntgas, fick även röntga nacken. men det visade ingenting. aja sen hände det lite mer och dom sa att jag skulle komma in nästa dag igen.
fick penicilin och värktabletter och dom la om såret. (alltså jag fick föst åka in varje dag så dom skulle kolla på det och sen blev det varanan dag) några dagar senare började foten svullna upp och bli helt röd så då fick vi åka in igen och jag fick starkare penicilin och starkare värktabletter. jag kunde nämligen inte sova ordentligt. jag grät mig själv till sömns och vaknade gråtandes, jag ville bara sova bort smärtan men kunde ju inte sova så lite därför jag grät också för jag inte hade sovit ordentligt på en vecka typ. men sen blev det bättre av tabletterna, speciellt värktabletterna för det va ju morfin i dom så jag kunde sova. haha..
efter ett tag så såg det bättre och bättre ut, för dom som hade sett det från början iaf. för dom som såg det första gången så tyckte dom det såg hemskt ut, lite som en riktig brännskada i och med att jag inte hade ngn hud. men sen fick jag börja gå till vårdcentralen i gränna.. då blev det bara en gång i veckan jag gick och la om det. men som sagt jag hade ett skrapsår på höger sida om den foten (juste det är ju vänsterfoten det handlar om) och det va liksom bara ett skrapsår men nu har det öppnat upp sig och blivit djupt, så igår så var jag ju på vårdcentralen och träffade en läkare och dom tog en odling och jag fick nytt penicilin. det är idag exakt sju veckor sendan det hände...

här är lite bilder, "varnar känsliga tittare" om ni vill se större klicka på bilden.
på sjukhuset när det hände.
med nackkragen.
omlagd armbåge
"frukost"
rummet på sjukhuset jag fick ligga i varje dag typ
det röda i mitten är där det djupa såret är/va och det rosa är där jag inte har fått ngn hud, men det har jag nu.
såret på sidan när jag fortfarande va inne på sjukhuset, men nu har det liksom öppnat upp sig, kan visa när jag har en blid.
den här bilden är tagen för 3 veckor sen och här ser det rätt bra ut men det djupa såret har också börjat se lite äckligt ut nu plus då det såret på sidan.

haha det här inlägget blev väldigt långt :P











Kommentarer
Postat av: linn 8D'

kan du nt lägga upp en bild så det ser ut nu? :D <3

2010-09-09 @ 19:16:12
URL: http://linnthegiirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0